MONOGRAPHS
Autor:innengruppe AEDiL: Corona-Semester reflektiert. Einblicke einer kollaborativen Autoethnographie. Bielefeld 2021. DOI: 10.3278/6004820w
Gewinner, I. (2018): Gendertypisierung und Eintritt ins Erwerbsleben. Dissertation an der Leibniz Universität Hannover. TIB Hannover.
ARTICLES IN PEER-REVIEWED JOURNALS
Gewinner, I. & Salvino, S. (2021): Understanding patterns of economic insecurity for post-Soviet migrant women in Europe, Frontiers in Sociology, DOI: 10.3389/fsoc.2021.614713.
Gewinner, I. & Esser, M. (2021): Geschlechtsspezifische Studienfachwahl und kulturell bedingte (geschlechts)stereotypische Einstellungen, Career Service Papers (HRK), 25-44.
Gewinner, I. (2020): Gendered and diversified? Leadership in global hospitality and tourism academia, International Journal of Contemporary Hospitality Management. DOI: 10.1108/IJCHM-07-2019-0621.
Antoshchuk, I. & Gewinner, I. (2020): Still a superwoman? How female academics from the former Soviet Union negotiate work-life balance abroad, Monitoring obshchetsvennogo mnenia/Monitoring of public opinion, 1, 408-435, DOI: 10.14515/monitoring.2020.1.17.
Gewinner, I. (2020): Gender norms, sexuality and post-socialist identity: Does migration matter? Sexuality & Culture, DOI: 10.1007/s12119-019-09698-0.
Gewinner, I. (2019): Work-life balance for native and migrant scholars in German academia: meanings and practices, Equality, Diversity and Inclusion: An International Journal, 39(5), 497-512, DOI: 10.1108/EDI-02-2019-0060.
Gewinner, I. (2018): The impact of destination to conference attendance: The case of German and Russian early career researchers. Tourism Review (revisions)
Gewinner, I. (2018): German early career researchers in Gender Studies: Do networks matter? In: Journal of applied social theory, 1 (2), 58-82.
Gewinner, I. (2017): Gendered Career Choices and Stereotypes: a Theoretical Approach. In: M. H. Kohlman and D. B. Krieg (Eds.): Advances in Gender Research, vol 23, 71-89. Emerald. doi.org/10.1108/S1529-212620170000023004
Gewinner, I. (2017): Academia as a (gendered) career choice: The role of tourism. In: Journal of Tourism and Development, 2 (27/28), 189-191.
Gewinner, I. (2016): Gender Inequality in Russian academia: Dynamics, Insights, and Explanations. In: La Revista Investigaciones Feministas, 7 (2), 115-137.
Gewinner, I. (2016): School Leavers and Their Career Choices - Transition or Path Dependency in Russia? In: Acta Universitatis Sapientae. Social analysis, 6 (1), 31-45.
Gewinner, I. (2014): Gender Stereotypes: Images of Women in Popular Magazines in the USSR and GDR, in: Labyrinth: A Journal of Social Studies and the Humanities, 6, 25-34.
CHAPTERS IN EDITED VOLUMES
Gewinner, I. (2022): Gendered career choices. In Buhalis, D. (Ed.) Encyclopedia of Tourism Management and Marketing. Cheltenham, UK: Edward Elgar Publishing, DOI: https://doi.org/10.4337/9781800377486
Gewinner, I. & Gretzel, U. (2022): Gender stereotypes. In Buhalis, D. (Ed.) Encyclopedia of Tourism Management and Marketing. Cheltenham, UK: Edward Elgar Publishing, DOI: https://doi.org/10.4337/9781800377486
Mooney, S. & Gewinner, I. (2022): Gender in marketing. In Buhalis, D. (Ed.) Encyclopedia of Tourism Management and Marketing. Cheltenham, UK: Edward Elgar Publishing, DOI: https://doi.org/10.4337/9781800377486
Gewinner, I. (2021): Women in tourism in Muslim contexts: The impact of cultural background on customer behaviour. Women in tourism in Asian Muslim countries
, ed. by N. Slak Valek & H. Almuhrzi, pp. 153-173. Singapore: Springer. doi.org/10.1007/978-981-33-4757-1
Martin, L., Bourgeon, P., Clement, F., Gewinner, I., Hauret, L., Marguerit, D., ... & Rosaz, J. (2020): Le confinement sera-t-il un tremplin au développement du télétravail et à l’acquisition des compétences digitales demandées sur le marché du travail Luxembourgeois? Recueil de contributions COVID-19 (pp. 84-89). Fondation Idea asbl.
Brünig, B.,
Gewinner, I., Hoekstra, K. & Rust, I. (2017): Neuangekommene Geflüchtete und alteingesessene Wohnbevölkerung begegnen einander. In Sievers, I. & Grawan, F. (eds.), Fluchtmigration, gesellschaftliche Teilhabe und Bildung. P. 205-218. Brandes & Apsel.Gewinner, I. (2017): Inequality in Academia: The Way Social Connections Work. In: R. Thwaites and A. Pressland (Eds.): Being an Early Career Feminist Academic: Global Perspectives, Experiences, and Challenges. P. 195-214. London: Palgrave Macmillan.
Gewinner, I. (2017): Menschen mit Basisbildungsbedarf und ihr Image: Welche Stereotype vermitteln Filme? In: Bundesministerium für Bildung, Abteilung Erwachsenenbildung (Hrsg.): Basisbildung(s)bedarf der Öffentlichkeit, 1. Auflage. S. 37-45. Facultas.
Gewinner, I. & Sarcletti, A. (2014): Studierende mit Migrationshintergrund in Deutschland: gleiche Chancen und Risiken? In Löw, M. (Hrsg.), Vielfalt und Zusammenhalt. Verhandlungen des 36. Kongresses der Deutschen Gesellschaft für Soziologie in Bochum und Dortmund 2012. Frankfurt, New York: campus (CD-ROM).
REPORTS
Gewinner, I. & Bauer, V.A. (2021): CoStra (Coping Strategies with COVID 19). Codebook & Data Documentation. Hannover: Institutionelles Repositorium der Leibniz Universität Hannover, 57 S. DOI: https://doi.org/10.15488/11129.
Gewinner, I., Haas, C. & Hadjar, A. (2021): Studien- und Lebensbedingungen von Studierenden in Luxemburg. Bildungsbericht Luxemburg (forthcoming)
Dijst, M. (Ed.), D'Ambrosio, C., Van Acker, V., Van Kerm, P., Martin, L., Cosaert, S., Gewinner, I., Görges, L., Suhrcke, M., Seuring, T., & Vögele, C. (2021). SEI Socio-Economic Impacts of COVID-19: Collecting the data. (Les rapports du LISER). LISER.
Hauret, L. (ed.), Martin, L. (ed.), Bourgeon, P., Clement, F., Marguerit, D., Nguyen-Thi, T. U., Poussing, N., Robert, F., Gewinner, I., Penard, T., Rosaz, J., Sutan, A. & Vranceanu, R. (2020). The impact of telework induced by the spring 2020 lockdown on the use of digital tools and digital skills LISER, Policy Brief n°12, 8 p.
Gewinner, I. & Esser, M. (2020): Studienfachwahl an der Leibniz Universität Hannover. Befunde und Handlungsimplikationen
. Hannover: Institutionelles Repositorium der LUH. [Career choices at Leibniz Universität Hannover: Findings and Implications for Action]. DOI: dx.doi.org/10.15488/9758
Gewinner, I., Bauer, V., & Rabe, F. (2019): Datendokumentation zur Studie „Berufs- und Studienfachwahl an der Leibniz Universität Hannover“. Hannover: Institutionelles Repositorium der LUH. DOI: https://doi.org/10.15488/9175.